Pari ensimmäistä pesukierrosta ei tuonut juurikaan muutosta asiaan, pesuaineena Korrekin 'Vanne-&esipesu' . Likaa kyllä irtosi, mutta enemmän harjaamisen kuin pesuaineen aikaansaannoksena.
Sitten kaupasta Sonaxin X-treme 'Vannepesu' ja King Brillant 'Wheel Cleaner' (ei ole typo, purkissa lukee täsmälleen noin) testattavaksi ja jopa alkaa puhdasta tulla, Sonax on tehokasta, King ei ole juuri sen parempaa kuin Korrek.
Sokerina pohjalla Bilteman Vannepesu, jossa on tehoa kuin Sonaxissa, mutta litrahintaa neljännes. Viimeistelyä vailla olevat vanteet:
Tuohon vaiheeseen asti menee kokonainen työpäivä, jos Bilteman/Sonaxin lientä olisi ollut heti alussa, niin aika olisi lyhentynyt varmaan puoleen.
Seuraavana päivänä sitten viimeistely ja lopuksi vahaus. Vanteen, jossa on 60 reikää, puhdistaminen ja vahaaminen, varsinkin kun lähtökohta on näinkin surkea, on varsin työläs prosessi ja siinä tulee hiki monta kertaa.
Pölykapselit ovat varsin kärsineet ja kun BMW-lätkät olivat aivan hapettuneet, riipaisin ne pois ja kävin hakemassa uudet. Ulkoasu kohenikin kovasti.
Vielä käytetyt aineet ja lopputulos asennettuna
Kun tuli vastaan tarjous isommista TRX-vanteista kokolailla edullisesti, niin päätin ainakin kokeilla että miltä sellaiset näyttäisivät auton alla. Pinnatut renkaat ja kuvio on varsin raskaan kaluston henkinen, joten noilla ei mitään rata-ajoa tehdä, mutta ehkäpä maantiellä menettelevät.
Sama keskiötarrojen muuttuminen lukukelvottomiksi vaivaa näitäkin. Uudet maksavat noin 6 euroa kappale, mistään halvoista tarroista ei voi puhua.
Tarrojen kanssa ja vahattuna näyttää jo paljon paremmalta ja pölykapseliakin kestää katsella.
Alle asennettuna näkyy että kokoero pienempiin on silminnähtävä ja pyöräkotelo täyttyy huomattavasti paremmin.
Muokattu viimeksi 23. 8. 2009