Volkswagen Karmann-Ghia, 1963

This page also in english. Katso myös päivitys 04/2016.

Karmann-Ghia, edestä

Sain viimeinkin ostettua itselleni oman Ghian (2000), sellainen on ollut haaveissa jo vuodesta 1992 ja varsinaisesti aloin etsiä sellaista syksyllä 1999, joten vajaa puoli vuotta meni.

Tarkoitus oli varastoida Ghia lämpimään talliin, mutta jouduin tyytymään navetan vinttiin. Varsin kuiva paikka kuitenkin.

K-G, sivulta

Kuvia on huomattava määrä olemassa mutta kun tila on rajallinen niin laitan niistä vain osan näkyville.

K-G, edelleen

K-G, ja vielä

K-G, konetila

Kuten ylläolevista kuvista näkyy, auton väri on varsin mielenkiintoinen, riippuen valaistuksesta ja kamerasta lopputulos vaihtelee varsin paljon.
Omalla monitorillani ylläoleva kuva on lähinnä oikeata, muut ovat joko turhan sinisiä tai tummia.

K-G, kojelauta

Sisäkuvassa näkyy tarvikeratti (outo merkki, pieni dp-logo stanssattuna, jos tiedät merkin niin laita sähköpostia) ja kuusi pientä reikää nykyisen radion ympärillä.Otaksun niiden olevan alkuperäisen radion kiinnitysreikiä. Nykyisin tilalla on kunnostettu alkuperäisratti.

Nykyinen radio on Blaupunktin tuotantoa, kokolailla oikealta ajalta ja nyttemin Kuplan nupeilla varustettuna, huomattavasti parempi.

Tuulilasinpesimen kytkin piti vaihtaa uudempaan malliin kun vanhan mallin nappia ei löytynyt mistään.

K-G pyryssä

Marraskuussa 2006 iski tukeva pyry jo aivan marraskuun alkupäivinä ja Ghia jäi hankeen. Lumi kyllä suli vielä muutamassa viikossa mutta talvisäilöönhän se auto oli laitettava, ei ollut enää asiaa kesärenkailla liikkeelle.


Muutama kuva kesältä 2016 vielä mukaan:
P1010008.jpg
P1010008.jpg
679.62 KB
P1010009.jpg
P1010009.jpg
759.45 KB
P1010010.jpg
P1010010.jpg
797.09 KB
P1010011.jpg
P1010011.jpg
680.27 KB
P1010012.jpg
P1010012.jpg
670.22 KB
P1010013.jpg
P1010013.jpg
713.02 KB
P1010014.jpg
P1010014.jpg
589.24 KB
P1010015.jpg
P1010015.jpg
751.41 KB
P1010017.jpg
P1010017.jpg
656.07 KB
P1010018.jpg
P1010018.jpg
528.37 KB


K-G, myyntikuva Kuva, jonka perusteella lähdin autoa katsomaan 500 km päähän.

Luettelo alkuperäisestä poikkeavista osista sekä tehtävien töiden lista löytyvät englanninkielisestä versiosta, joka muutenkin on vähän paremmin ajan tasalla. pannaan tähän kuitenkin linkki koneremonttiin 2009-2010, täällä.

Olen aiemmin omistanut useita Kuplia, joista viimeisimmästä löytyy linkin takaa asiaa. Kahdesta aiemmastakin on peräti yksi kuva, täällä.


Karmann-Ghioihin liittyviä suomenkielisiä sivuja

K-G-sivuja ei kotimaisilla kielillä juuri ole joten mukana on muitakin asiaan kuuluvia sivuja. Englanninkieliset taas löytyvät tämän sivun englanninkielisen version lopusta.


Sivua muutettu viimeksi 30.4.2016