Koneena on 1500-kuutioinen kaasutinkone joka ei ole mikään talousihme, lähelle 9 litraa satasella tahtoo kulua tuollakin, ainakin kaupunkiajossa. Kaasuttimen tyhjäkäyntipiirin tukossa olemisella varmaan oli vaikutusta asiaan, säätö paransi tyhjäkäyntiä sekä polttoainetaloutta varsin siedettäviin lukemiin (~7 l/100km talvella, kaupungissa)ottaen huomioon automaattiryypyn vaikutuksen.
Lämmityslaite tuntuu varsin omituiselta, tuulilasille ei saa puhallusta oikein mitenkään, sensijaan sisälle tulee ilmaa niin että puhuri käy.
Selityskin löytyi kun löytyi asiantuntija, omistamassani yksilössä on Faessa-merkkinen lämmityslaite, joka on tarkoitettu Espanjan eteläpuolisiin maihin ja tuo olisi maahantuojan aikanaan pitänyt Behr-merkkiseen vaihtaa.
Jos olet Ibizaa hankkimassa, niin kannattaa tarkistaa että kumpi on, noilla on kuulemma merkittävä ero, joten aion itsekin hajottamolta tuon paremman mallin hankkia heti kun sattuu silmään.
Noiden korjausten jäljiltä Seat alkaakin olla ihan kelvollinen talviauto, kiinteä penkinlämmitin olisi hyvä, mutta irtomallisestakin on apua ja huurteenpoisto tuulilasilta saisi toimia paremmin, vaikka ilmasuulakkeita teipin kanssa säätämällä saikin tuulilasin sulamaan ensin kuskin kohdalta.
Tämän auton kohtaloksi koitui heti kohta remontin valmistuttua paalaus, kaveri lainasi ja ajoi jonkun täysin syyttömän perään ja keula ruttaantui sen verran pahasti että ei enää kannattanut korjata. Maksoi kyllä auton nimellisarvon, että näennäisesti rahallista tappiota ei tullut, mutta tehtyjä töitä ei enää saa takaisin.
Sivua muutettu viimeksi 16.2.2010