Kun silloinen ajoneuvokalusto sopi huonosti talviautoiluun ja lisäksi satuin sopivasti paikalle kun ystävät miettivät että mihin hävittää Fiat, niin sain sellaisen ehdolla että en tuo takaisin. :)
Toistaiseksi olen pystynyt lupauksesta pitämään kiinni ja Fiattikin on kulkenut sen mitä talviauton tarvitseekin. Ennen katsastusta (-99) siihen piti peltiä vähän tehdä lisää ja korjailla jarruja, mutta tämänikäisessä käyttöautossa pikkuremontti on normaalia.
Vuoden 2000 syksyllä ajoin Fiatin peltisepälle ja määräsin että ruosteet hävitetään. Siiihen meni pari vuotta ja sitten peltiseppä ilmoitti että ei jaksa enää ja lupasin hakea auton pois ja maksoin siihen asti tehdyt työt. Harmillisesti se jäi silti vielä kesken.
Haittapuolena on että piti ostaa taas yksi auto varakulkuneuvoksi, Seat Ibiza vuodelta 1988.
Auto on varsin pirteän oloinen vaikkei kone olekaan kuin 1100-kuutioinen ja tehoakaan ei ole kuin 55 hevosta. Huonona puolena noin kaupunkiajossa on väännön puute, nelosvaihdetta on turha viidenkympin vauhdista tarjota. Tälläinen tietysti nostaa bensiininkulutusta, ei onneksi Cadillac-lukemiin sentään. :)
Ruostetta riittää, mutta niinkauan kun se pysyy järjellisissä rajoissa niin ei kannata käyttöautoon enempää investoida. Fiat vain alkaa olla sen ikäinen että museointi ei olisi aivan mahdoton ajatus, osia vielä saa ja ne ovat halpoja joten projektin käynnistäminen olisi mahdollista. Isoin kompastuskivi tietysti on se, että aikaa moiseen ei löydy edes kiven alta.
Eikä löydy vieläkään, varastotilan loppuessa auto pantiin myyntiin kun ei ole edes tilaa enää säilyttää sitä ja uusi omistaja löytyikin syksyllä 2011.
Sivua muutettu viimeksi 31. 7. 2012
Uusia kuvia marraskuulta 2010
365.26 KB
275.04 KB
315.33 KB
372.77 KB
248.02 KB
294.51 KB
250.30 KB
247.65 KB