Tilapäisen varallisuuskohtauksen iskettyä uusin ajoneuvokalustoa ja vanha Kawasaki sai väistyä. Koska Kawasakilla ei urheilullisia matkapyöriä valikoimassa ollut, piti ostaa Suzuki. Hondan CBR 1000 oli vielä liian kallis ja 600-kuutioiset ovat hengettömän oloisia pienillä kierroksilla. Kovin ponnekas ei tämäkään ole, kun vertailukohteena on vanha pyörä (tehokäyrä jäljempänä), joten ruudikkaampi laite on etsinnässä. Katso myös vanhin pyöräni, pikku-Suzuki.

Kaikista aikaisemmista pyöristä on kuvia olemassa, teen niille oman sivun heti kunhan saan kuvat skannattua. Samassa yhteydessä tulee juttu Suzukin GSX:n (-81) peruskorjauksesta, kuvien kera.

GSX,1. kuva Suzuki kesällä -99


GSX,2.kuva Sama paikka, toiselta puolelta
GSX,3.kuva

Sain korkeakoulun tutkijoiden ystävällisellä avustuksella mittautettua pyörän tehokäyrän, joka ei näytä kovinkaan pahalta. Käyrän muoto on oikea mutta mitta-anturin väärän välityksen vuoksi kierrosluvut ovat liian suuria. Teholukemien tarkkuudesta en tiedä, mutta kuten oheisesta taulukosta näkyy, niin tehoa on liikaa ja vääntöä liian vähän. Tulkitkoon kukin miten haluaa.

Tehokäyrä

Teknisiä tietoja

Muita mopoaiheisia sivuja

Sokerina pohjalla oma kerhomme WMCC :