BMW 750 iAL, 1989

(There's also an english version of this page, see here.)

Ajelin aikani Seatilla ja kun vuodenvaihteen 2001-2002 tienoilla siihen tuli tuhatkunta kilometriä muutamassa viikossa, niin kaipaus paremmin matkakäyttöön sopivaan autoon alkoi olla todella akuutti.

Taloudellisia mahdollisuuksia asian korjaamiseen oli pikkuhiljaa kertynyt, vaikkei ihan niin paljoa kuin olisin halunnut.

Olin jo aiemmin seuraillut mukavaksi tiedettyjen matka-autojen hintatasoa ja lopulta vaihtoehtoja ei ollut kuin BMW:n 700-sarja tai Jaguarin XJ6. BMW oli lopulta helppo valinta kun selvisi että tutulla moinen oli myynnissä ja samalta taholta olisi varaosa-autosta joitain osia mahdollista saada, kun niitä sitten aikanaan tarvitsee.

Osa kuvista on epäteräviä kameran automaattitarkennuksen petettyä käyttäjänsä pahasti, mutta se ehkä käy ilmi vasta linkin takaa löytyvästä täysikokoisesta kuvasta.

Uusia kuvia kesältä 2011 täällä.

Edestä Kuvasta hyvin näkyy ero uusien ja vanhojen umpioiden välillä, sumuvalojen umpioita kun en ole vielä ehtinyt vaihtaa.
Etuviistosta
Sivusta Kuvaamista ajetellen keli oli varsin onneton, muutama aste plussan puolella ja se kuraisuudesta näkyy.
Takaviistosta
Takaa Isommasta kuvasta saattaa tarkasti katsomalla nähdä helmassa luukun, jonka taakse lisävarustelistalta löytyvä irroitettava vetokoukku kiinnitetään silloin kun se on käytössä.
Kojelauta
Etupenkit
Takapenkki Takapenkillä on riittävästi jalkatilaa, kun kyseessä on L -versio. Pituuseroa vakiomalliin on noin 10 senttiä ja se on kokonaisuudessaan takajalkatilan kohdalla.
Konehuone Kuvassa näkyvä tummanpunainen raita on kameran rannelenkki, joka oli näemmä väkisin halunnut kuvaan mukaan. Kuvasta kyllä vielä näkyy että moottori on elektroniikan osalta kahdennettu kuutonen, konehuoneen vasemmassa reunassa on sekä ylä- että alakulmissa ilmanpuhdistimien kotelot, ilmamäärämittarit ja kaasuläpät, joista imuilma johdetaan sitten omiin imukanaviinsa.

Apulaitteita ei juuri näe, ne jäävät pääosin moottorin alle. Lähinnä näkyvissä on yläreunassa pesurin säiliö ja alareunassa öljynsuodattimen kotelo sekä hydraulijärjestelmän komponentteja.

Kesäkuvia huhtikuulta 2002:

Etuvasemmalta
Kiilto on kohtuullisen hyvä vielä kun ottaa huomioon että autolla on ajettu >300t ja ikääkin on reilu 13 vuotta.. :) Auto-Glym:in maine ei ole ihan huuhaata.

Edestä

Etuoikealta

Vasemmalta

Uusia kuvia, heinäkuulta 2011.

Ruostekorjauksia näkyy ja ajan hammas on purrut, mutta muuten vielä kelpo peli. Mittarissa on jo 400 tuhatta ja sillä on oma osansa kaikessa.

IMG_0805_s.jpg

IMG_0806_s.jpg

IMG_0807_s.jpg

IMG_0808_s.jpg

Maalipinta ei ole aivan huippua enää mutta kyllä heijastuksesta melkein näkee kuvaajan.

IMG_0809_s.jpg

IMG_0810_s.jpg

IMG_0811_s.jpg

IMG_0812_s.jpg

Tehtyjä ja tekemättömiä korjauksia:

Erilaisten korjausten kuvasivu

Selitystekstit englanniksi.

Linkkejä muihin E32-sivuihin


Muutettu viimeksi 04.04.2014

Kultasuklaan tekemä E32

Tapahtumasivulle

Pääsivulle